luni, 29 iunie 2015

O plimbare vesela in zona Brăzeștiului (27 Iunie 2015)

Sambata dimineata plecam din Cluj pe la 8 in formatia Cristina, Norbert, Mirela si soferica pe Valea Ariesului, inspre Brăzești. Urma sa facem un circuit in care sa urcam pe o culme si sa coboram pe alta, evident :) (din pacate n-am gasit numele vaii si ale dealurilor pe harta).

Valea pe care am urcat e frumoasa si relativ salbatica, strabatuta din loc in loc de fire de apa pe care le trece care cum poate - Cristina, initiata in tainele baletului, dovedeste detenta si gratie si de data asta :).

Ajunsi in capatul drumului decidem sa urcam in dreapta, prin fanate, spre culme. Iarba mare, flori pline de roua pretutindeni, capuse de asemenea - pana la sfarsitul turei reusim sa strangem in jur de 40 de capuse, din care doar doua au reusit sa se infiga, fiind nevoiti sa le extragem cu penseta.

Initial intentionam ca odata ajunsi in culmea care se intinde E-V (de la Posagas pre Lupsa si mai departe - se vede in poza la orizont) sa facem stanga si sa facem bucla cu intoarcere in satul Șartaș, dar dupa ce ne consultam cu un localnic cumsecade decidem sa evitam acest traseu deoarece ar trece printr-o padure arsa si doborata de vant, anevoios de inaintat prin ea. Asadar facem dreapta in directia Salciua si mergem pe culme o vreme, dupa care ne intoarcem si coboram pe culmea ce ne intoarce in Brăzești.

In zari se profileaza Scarita Belioara si Cheile Runcului.

De la atatea flori si polen ni se inflameaza nanaurile :-))
Norbert, Mirela, Cristina si io:

Traseu de culme numai bun de bicicleta:

Din cand in cand (cam la maxim 5 minute) ne verificam de capuse. Pe coborare ne-am intersectat cu poteci ciobanesti si aproape la fiecare inspectie am gasit cel putin o capusa plimbandu-se in voie pe picioare...

Brăzești si frumoasa vale a Arieșului:

La final de tura ne balansam peste apele tulburi ale Ariesului, spre 'incantarea' Cristinei care are inca o data ocazia sa-si exerseze echilibristica.

Concluzie: ce faina poate fi o tura pe dealuri inflorite, in compania unor oameni veseli, cu povesti pe cat de energice pe atat de diverse :-)

NOTA: Tura s-a desavarsit printr-o seara petrecuta la foc, cu aceeasi oameni veseli, ce s-a terminat pe la 4 (odata cu beutura). N-am apucat bine sa adormim ca au si inceput pasarile sa-si incerce trilurile :-)